Bejárás - Pozsony KST – Máriavölgy (Marianka)

A túránkat a pozsonyi Újváros állomásról (kisállomás, ŽSR Bratislava – Nové Mesto) kezdtük. Jegypénztár, poggyászmegőrző és WC található itt. A Mária Út általunk vállalt szakasza a Szlovák Turista Szövetség székháza elől indult, ami az állomástól pár utcára található. A székház elől a kék útvonalat követve a Zerge hegy felé indultunk el. A szakasz eleje panelépületek és a Figaro gyár mellett halad el. Ezen a részen a közúti forgalom nagyon intenzív. A Figaro gyár után a turistaút a vasúti pálya alatt áthaladva családi házak és kiskertek mellett halad el. Ezen a részen kezd el a terep emelkedni. A túraútvonal a közút mellett halad nem túl intenzív forgalommal. Ezt az övezetet elhagyva az út egészen a Zerge hegyig az erdőben folytatódik turistaösvényen.

A Zerge hegy (Kamzík) a TV tornyáról ismert, amely Pozsony szimbólumai közé tartozik. A turistaút a toronytól kicsit lejjebb vezet el egy tisztás mellett. A tisztás mellett 1-2 vendéglátóegység található ill. bobpálya, kötélerdő és pihenőhelyek ahol tűzgyújtásra is lehetőség van.

A tisztástól az út a piros jelzésen folytatódik a Spariská pontig. Az út az erdőben erdei ösvényen halad. Több helyen találhatóak pihenőhelyek tűzgyújtási lehetőséggel. Ezen szakasz mellett található a Mária forrása (Máriin prameň) amelyből iható víz folyik. Ez a forrás egy a nyolc iható vizű forrás közül amelyek Pozsony környékén találhatóak.

A Spariská ponttól újra a kék útvonalat kell követni a Máriavölgy (Marianka) felé. Innen egy ideig aszfaltúton vezet az út, majd újra turistaösvényre vált.

Bár a turistaút megfelelően van jelölve és az információs táblák is megfelelően jelzik az irányt, sikerült egy részen letérnünk a turistaútról. Igyekeztünk korrigálni a hibánkat, de kb. 1 km-es szakaszt másik útvonalon teljesítettünk.

A Máriavölgybe meredek lejtőn érkezünk a keresztút állomásai mellett a Szentkút szomszédságában. A kegytemplom és kápolnákat elhagyva a Mária Út bejárásunkat az autóbusz állomásnál fejeztük be.

Itt lehetőség van étkezésre, több vendéglátóegység is található a faluban.

A tömegközlekedés elég gyér erre a hétvégén, ezért a kék jelzést követve átgyalogoltunk Pozsonybesztercére (Záhorská Bystrica) ahonnan a 37-es busszal eljutottunk az Új híd (Nový most, Most SNP) melletti megállóig. Itt átszálltunk az 50-es buszra mely az újvárosi vasútállomásra vitt vissza minket.

A Mária Út bejárt része kb. 16 km és 6 órát vett igénybe, hozzászámolva a kezdőpontra eljutást és a végpontról történő visszajutást összesen 19 km-es szakaszt teljesítettünk és 7 óránkba telt.

A szakaszról képek ill. GPS útvonalrögzítés is készült. Aki ismeri és műveli a geocaching játékot nagyon sok geoládát találhat a bejárt út mellett. A turistaút nagyon frekventált, gyalogos turisták mellett futókkal és terepbiciklistákkal is találkoztunk.